Avkoblingstur og mye trening!

Hei igjen dere. Nå er det straks en måned siden jeg var på 3mnd kontroll i Oslo på Lovisenberg sykehus. Det var etter dette jeg økte treningsmengden og variasjonen i treningen betraktelig. Det var da jeg endelig kunne begynne å spille fotball, begynne å trene mer spesifikk rettet inn mot å bli fotballklar igjen.
Jeg merker denne måneden har gått mye fortere enn de første 3mnd etter operasjon.

Det å få på seg fotballskoene for første gang og begynne å sparke ball var helt magisk. Etter første økta med fotballskoene på har det gradvis økt til å bli flere og flere treninger med ball. Jeg merket det godt på kroppen etter de første tre ukene med mye høyere belastning en det kroppen har vært vandt til. Jeg begynt å få litt smerter her og der i kroppen. Anklene og leggene var stive og ømme, jeg kjente det var litt stivt i hofta osv. Etter disse tre ukene, var det på tide med en rolig uke for å la kroppen hente seg inn igjen. Bygge seg opp for å bli sterkere og være klar til å ta det neste steget for å være mer klar for fotballspill. Jeg merket i slutten av den tredje uken at det var helt helt på grensen av belastning av hva jeg klarte. Så nå skulle det bli deilig med en roligere uke.

Den ene uteplassen på hotellet

Jeg og Nina drog da en tur til Split i Kroatia for å samle energi å lade batteriene. Vi bodde på et veldig fint spa hotell i Podstrana, 10 minutters kjøring fra Split. Første tre dagene her tok jeg helt fri for å la kroppen roe seg helt ned å la alle anspente muskler og rusk i kroppen lege seg. Vi tok oss en deilig massage på hotellet og det kjente jeg at kroppen min virkelig trengte.
Vi var litt uheldig med været der nede, så det ble kun 2 dager med sol på korppen, men det var mye annet gøy å gjøre. Vi fikk utforsket byen Split og hva den hadde å by på, der i blandt Diokletian- palasset, utsiktpunktet fra Marjan, gode resturanter, shoppingmuligheter og en veldig fin promenade langs havnen.
Vi tok oss også en god busstur til Krka nasjonalpark. Det var et lite stykke å kjøre, men det var absolutt verdt turen. Veldig fin natur og vi ble godt ivaretatt slik at det ble en god opplevelse.
Da været ikke var så veldig bra, så var det bra at vi hadde et fint hotell med gode faseliteter. Le Meridien Lav heter hotellet og det kan anbefales på det sterkeste. Vi brukte spa avdelingen veldig mye og nøt den, samtidig som jeg fikk trent rimelig bra der nede også. En overraskende god gym med alt av utstyr. Jeg kjørte en økt tirsdag, to økter onsdag, en økt torsdag,fredag og lørdagen før vi reiste.
Det som var litt spesielt med turen også var at det kroatiske a-landslaget sjekket inn på onsdagen. Der i blant store stjerner som Luka Modric og Ivan Rakitic.

Krka fossen!

Nå er jeg hjemme igjen i Sarpsborg. Vi har fri med laget frem til fredag, så nå har jeg noen gode dager å få trent på til gutta er tilbake.
Jeg fikk kjørt en beinhard intervall økt søndags morgen, i går hadde jeg styrke overkropp og egentrening fotball. Nå er jeg akkurat kommet hjem fra en god fotball økt med en fra klubben. Så nå er det bare å kjøre på igjen å jobbe steinhardt for å komme meg tilbake på banen.

Utsikt over Split

En kommentar om “Avkoblingstur og mye trening!

1. Høres bra ut , og fint dere fikk en god ferie sammen. Lykke til videre så prekæs vi på stadion Bjørn Inge 👍⚽️⚽️